info@hellowebdesign.nl

013 3001 001

Vraag offerte aan

Met conversieoptimalisatie, ook wel CRO – Conversion Rate Optimalisation – genoemd, wordt het dusdanig verbeteren van je website dat je bezoeker ook je klant wordt, bedoeld. Al meer dan tien jaar bestaat er een door Google bedachte tool, waarmee zowel de inhoud (teksten) als het design van de website op kwaliteit getest kunnen worden en inmiddels is conversieoptimalisatie hét marketinginstrument in internetland. Er zijn zelfs psychologen die zich hierin hebben gespecialiseerd; hoe beïnvloed je het menselijk brein tot kopen.

De meeste bedrijven die conversieoptimalisatie inzetten, maken gebruik van targets. Stel je hebt per maand 1000 bezoekers op je website, waarvan er ook daadwerkelijk tien iets kopen of bijvoorbeeld een offerte aanvragen. Concreet is dit dus maar 1% conversie. Wil je dit verhogen naar bijvoorbeeld 2% dan moet je uitzoeken waardoor maar 1% klant wordt en aan de hand van die uitkomsten misschien je look & feel en inhoud van je site aanpassen.

Dit kan onder meer door;

Ø Meer vertrouwen te winnen -> plaats een keurmerk, vraag reviews
Ø Verlaag je drempel -> reken bijvoorbeeld geen verzendkosten
Ø Zorg voor een gebruikersvriendelijke website met heldere informatie, waar een bezoeker zonder al te veel moeite (klikken) vindt wat hij zoekt. (Vraag wat een bezoeker wil in een onderzoek).
Ø Overtuig -> laat zien dat jouw product onmisbaar is!